سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند ماه قبل گوگل اعلام کرد که صفحاتی که ریسپانسیو باشند در نتایج جستجوی دستگاههای موبایل بالاتر از سایر وب سایت ها  قرار میگرند. در آن زمان اشاره ای به اپلیکیشن های موبایل نشده بود.

گوگل قابلیت ایندکس کردن محتوای درون اپلیکیشن های موبایل را دارد

اما پس از گذشت چند ماه گوگل اعلام کرده است که اکنون میتواند محتوای درون اپلیکیشن های اندرویدی را هم ایندکس کند و در نتایج جستجو به انها لینک دهد. مکانیزم این کار app indexing نام دارد.


این کار چگونه انجام میشود؟

app indexing به وبمسترها اجازه میدهد تا صفحات وب سایت خود را به صفحات درون اپلیکیشن موبایل متصل کنند. به این صورت که هر صفحه درون وب سایت، یک صفحه مشابه درون اپلیکیشن دارد.

گوگل در نتایج جستجو خود مانند قبل لینک ورود به صفحه درون وب سایت را نمایش میدهد اما اگر جستجوگر از طریق دستگاههای اندرویدی در حال جستجو باشد و اپلیکیشن وب سایت مربوطه را بر روی گوشی خود نصب کرده باشد، علاوه بر لینک ورود به وب سایت، یک لینک دیگر با عنوان open in app نیز نمایش داده میشود. اگر کاربر بر روی این لینک کلیک کرد، گوگل صفحه ای که درون اپلیکیشن قرار دارد را به وی نمایش میدهد.

برای انجام این کار لازم است که تغییراتی در وب سایت و اپلیکیشن موبایل اعمال شود تا گوگل بتواند صفحات مرتبط را شناسایی  کند.


این قابلیت بر روی چه نرم افزارهایی فعال است؟

این ویژگی در حال حاضر بر روی اپلیکیشن گوگل سرچ ورژن 2.8+ و اندروید نسخه 4.1+ و مرورگرهای موبایل اندرویدی که کاربران لاگین کرده باشند فعال است.

لازم به ذکر است که گوگل در حال تست این ویژگی است و هنوز بصورت عمومی آن را مورد استفاده قرار نداده است.



اولین دیدگاه را شما بگذارید

 :: نکاتی...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ