سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگها در طراحی سایت

 

ترکیب رنگ مناسب برای طراحی سایت

 

در طراحی سایت یکی از مهمترین و سخترین چالش هایی که با آن مواجه هستیم انتخاب رنگ مناسب برای طراحی سایت است که تاثیر بسزایی در سایت شما دارد بگونه ای که هر رنگ میتواند احساس خاصی به کاربران منتقل کند


در ادامه به روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت و انتخاب رنگ مناسب میپردازیم.

در مرحله اول:شما میتوانید از یک رنگ ساده به عنوان رنگ پایه استفاده کنید اما این طور به نظر میرسد که در مراحل اولیه انتخاب زیادی برای رنگ ها وجود ندارد زیرا که هر رنگی زیر شاخه هایی جداگانه دارد و خود به رنگ های دیگری تقسییم میشود.

رنگها در طراحی سایت


استفاده از طیف رنگهای طبیعی

در طراحی سایت بهتر است از رنگهای طبیعی استفاده کنید تا بتوانید کاربر را جذب خود کنید به طوری که استفاده از رنگ هایی نظیر قرمز، زرد،نارنجی و یا آبی میتواند چشم کاربر را خسته کند و موجب ترک سایت توسط کاربر شود.


تمایز بین رنگ متن و رنگ نوشته ها

استفاده از رنگ نوشته و رنگ متن در طراحی سایت برای تمامی مشاغل تعریف گوناگونی دارد برای مثال استفاده از رنگ قرمز بیشتر در فست فود ها میباشد شما نمیتانید از رنگ قرمز برای یک سایت خبری استفاده کنید زیرا با توجه به مطالب زیاد و فشرده چشم کاربر خسته میشود و موجب میشود تا سایت را به زودی ترک کند پس سعی کنید از رنگهایی مناسبی استفاده کنید برای اینکه مطالب شما بهتر خوانده شود میتوانید از پس زمینه سفید و رنگ نوشته مشکی در طراحی سایت استفاده نمایید.


رنگها در طراحی سایت

تعداد رنگهای استفاده شده در سایت

در طراحی سایت خود باید نکاتی را در ترکیب رنگها بدانید که بتواند کاربر را به هدف خود نزدیک کند به طوری که سایت شما نباید مانند رنگین کمان به نظر برسد استفاده بیش از حد رنگ در سایت نتیجه منفی به دنبال خواهد داشت پس بهتر است از دو یا سه رنگ مناسب در طراحی سایت خود استفاده کنید .


استفاده از رنگهایی که باعث جلب توجه میشود

رنگها در طراحی سایت

هنگام نوشتن یک متن اگر آن راBold     کنید مطمئنا آن نوشته یا کلمه مورد توجه بیشتری از سایر کلمات قرار میگیرد در طراحی سایت نیز بدین گونه است. 

برای مثال:

در سایت های فروشگاهی اگر کلمه خرید را قرمز بنویسید نتیجه بهترب به دنبال خواهد داشت.


مسائل فرهنگی را در نظر بگیرید

 

انتخاب رنگ مناسب سایت باید در بر دارنده مسائل فرهنگی جوامع مختلف باشد به عنوان مثال رنگ سفید در برخی فرهنگ ها نشانه صلح و آرامش است اما در برخی جوامع نشان دهنده عزا و غم است.وجود رنگ سبز در فرهن ها بدین گونه است که در برخ کشورهانشان دهنده محیط زیست است اما در برخی دیگر نشان دهنده نذهب و دین است.


رنگها در طراحی سایت


نظر()

 :: نکاتی...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ